LOTR
Adam 2006.01.18. 18:30
Mint a moziban, sőt
A játék nem sokat teketóriázik. A meglepően szép menü után az első single kalandunk Mória bányájában lesz – egyben bemutatkozik az engine. Pár pálya után látjuk, hogy a játék a film koncepciója szerint halad, itt-ott párhuzamosan például a rohani lovasok kalandozásaival az orkokkal. Viszont nem kell mindennek úgy történnie, mint a filmben.
Gandalf már a bányában megmenthető és Boromírnak sem kell hősihalált halnia. Itt van ezen kívül Középfölde térképe, ami frankón 3D-s, ezzel kvázi látjuk mikor és hova támadunk – néha a sarokban odaillő bejátszások is megjelennek a filmből. A sötét vidékek felszabadítása után az éritett régió világos fényben fürdik utána. Vesszen Mordor! Küldetésenként gyakran lesznek bónusz feladatok (pl. Boromír ne haljon meg, vagy a tündéknél az orkok favágótelepeit számoljuk fel) Hogy a játék stílusát tekintve milyen? Real-time stratégia enyhe RPG beütéssel. Ezzel a mixel eddig nem nagyon találkoztam, mondhatni ez az első, de mondhatom nem vagyok tőle elhullva. Ugyan személyre szabottan és csapatokra vonatkozóan is nyerhetünk skilleket, ami karaktrenként rájuk jellemző. Gandalf remekül tudja oszlatni a közönséges orkokat a botból áradó fénnyel, Aragorn ha beveti a Blademastert kő-kövön nem marad, Legolas egyaránt veszélyes nyíllal és karddal, míg Gimli a fejsze mestereként mutatkozik be. Sajnos a hobbitok hoppon maradtak. Sok tehetségük nincs a kődobáláson kívül – kivéve talán az elf köpenyt -, de különösebben nem kell őket félteni, hisz egy kisebb ork csapattal simán elbánik Frodó és Samu is, fejlődik Faramír is, de az ő skilljei inkább a hadvezetésnél hasznosnak. A csoportos extrák – mint pl a felhőszétoszlatás – folyamatosan szerzett pontok révén nyerhetők meg. Kicsit úgy, mint a Diablo-ban, de itt egy kicsit (már elnézést) primitívebb az elosztás, hisz a gép éppencsak nem beszéli belénk a megoldást – hozzáteszem ez nem baj… Az orkok vezetése (merthogy erre is van mód) a jók képességeinek az inverze. Ők a sötétségben nyomulnak, használható az „I see you” (Mordor, vagyis Szauron szeme), stb. Igazából ami extra megjelenik a jóknál, azok valamilyen formában előfordulnak Mordor oldalán is (Nazgulok, a Balrog, stb.), de mivel nekem a legjobban a jók tetszettek, így őket ecseteltem – megaztán a sok lenne mindkét fél lehetőségeit felsorolni. Így inkább ahelyett, hogy elvesznék a részletekben beszélnék a játékról…
Online v. Single Player?
Kicsit az az érzése, hogy a játék inkább az online játékosok kedvéért készült, mert a single rész nem igazán jó. Apróságokból származik az a baj, amitől nem tud igazából RTS-ként kibontakozni a játék, de ahhoz viszont túl sok benne az stratégiai elem, hogy szimpla RPG-ként tudjuk kezelni. Például a real-time jellegből adódóan a csapatok mozgatásával vagyunk folyamatosan elfoglalva, de ha a hotkey-ek segítségével elsőre meg is találnánk a megfelelő mágiát (első 30-40 percben nem sikerült) akkoris csak akkor tudjuk használni, ha az ellenség nincs mozgásban és csak nagyon közelről. Igaz ha az orkok a közelünkbe is jutnak akkorsincs semmi baj, mert NAGYON sokat bírunk. Érdekes, hogy Boromír harca rendkívül heroikus a film első részének végén és a játékban is jól nézne ki, ha nem triplázták volna a rárontó tömeget, amitől elvesztette a játék a szememben a komolyságát. A single player tehát nem lenne rossz, de olyan apró hibák vannak benne amik bosszantóak viszont.
Tündék
A film képi világa szerint a tündék a legszebbek és legbölcsebbek Középfölde egész világában (nem csoda, hogy lelépnek – hehe), de a játék során a legrondább helyszín Lotlórien volt. Pocsékul muzsikált a motor és ráadásul a magasra helyezett házak miatt sokszor nem látni a mögötte elterülő harcmezőt. Hiába jó harcosok a tündék, a grafikáért nem nagyon kárpótolnak.
Gyógy-stratégia
Talán az online játék jobb, de kétlem, hogy verné a Rome-ot, már csak azért is, mert egyrészt nem igényel olyan stratégiai vénát, másrészt mert az egységek nem jelentősségük szerint esnek latba egy csatában. A dárdás orkok csak rövid időre tudják feltartóztatni a lovasaimat – akik gyakorlatilag átgázolnak mindenen ami él és mozog. A barlangi trollok ha tucatjával jelennek meg, maximum akkor kell odafigyelni egy kicsit, de ilyen esetekre mindig kapunk erősítést és megint nincs miért aggódni. „Bázis” felépítésére is van mód kisebb-nagyobb hadjáratok esetében, de ennek a szerkezete is erősen át van itatva az elődök ízével… Az egész csata elmegy egy Warcraftba, vagy egy Command and Conquer-be, de a Gyűrűk Ura nevét mélységesen aláássa. Talán egy nap jön egy olyan géniusz a játékiparba, mint Peter Jackson a filmiparba és megmutatja nekünk hogy is kell et csinálni…
|